Bestseller Business Model Generatie

Design a Better Business, Business Model Generation & Value Proposition Design

Een wereldwijde bestseller

De wereldwijde bestseller Business Model Generatie: een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers is in 2009 geschreven door Alex Osterwalder en Yves Pigneur en geproduceerd door Patrick van der Pijl van Business Models Inc. Inmiddels zijn er 1 miljoen exemplaren van verkocht en is het boek vertaald in 30 verschillende talen, waaronder het Chinees, Japans, Koreaans, Russisch, Spaans en zelfs Mongools – uniek voor een managementboek. Business Model Generatie groeide uit tot een ‘global phenomenon‘  en een internationaal geadopteerd managementmodel.

Het boek en het Business Model Canvas

Het boek combineert strategie en business design op een eenvoudige, praktische en visuele manier en geeft inzicht in het Business Model Canvas en de business model innovatie methode. Het biedt ook een gemeenschappelijke taal en een visuele tool voor het beschrijven, beoordelen en innoveren van business modellen. Deze visuele manier van werken stond vijf jaar geleden nog in de kinderschoenen, maar wordt nu wereldwijd steeds meer toegepast door organisaties.

Het verhaal achter het boek

Patrick van der Pijl, CEO van Business Models Inc., benaderde Alexander Osterwalder in het voorjaar van 2008, nadat hij Alexander’s PhD over business model innovatie had gelezen op internet. Dit resulteerde uiteindelijk in de productie van het boek. Het team achter het boek bestond uit Alexander Osterwalder en Yves Pigneur (auteurs), Alan Smith (designer), Tim Clark (redactie) en Patrick van der Pijl (producer). Het boek zelf is ook gebaseerd op een innovatief business model; een co-creatie van 470 strategieprofessionals uit 45 landen, gefinancierd en self-published, zonder hulp van traditionele uitgevers. Toen de verkoop van de boeken aanzienlijke vormen begon aan te nemen, toonden uitgevers pas interesse.

Strategische en visuele management tool

Business Model Generatie is een praktisch, inspirerend handboek voor iedereen die op een andere manier naar zijn of haar business (model) wil kijken. Het biedt krachtige, eenvoudige en uitgeteste tools om business modellen te begrijpen, te ontwerpen, te bewerken en te implementeren. Het boek beschrijft het Business Model Canvas, een strategische en visuele management tool dat organisaties helpt met het beschrijven, ontwerpen, innoveren en testen van hun business modellen. Over de hele wereld doen studenten, startups, ondernemers, strategen, innovatie-managers, CEOs en anderen er hun voordeel mee. Alexander Osterwalder geeft nu wereldwijd masterclasses over het Business Model Canvas, Patrick van der Pijl helpt organisaties en startups met het innoveren van hun business model vanuit zijn strategie consultancy Business Models Inc.

BusinessModelCanvas

Value Proposition Design

Als vervolg op Business Model Generatie is in het najaar van 2014 het nieuwe boek van Alex Osterwalder ‘Value Proposition Design‘ (Waarde Propositie Ontwerp) verschenen. Het boek werkt een van de bouwstenen van het Business Model Canvas – de waarde propositie – verder uit. Hoe ontwerp je producten en diensten die klanten echt willen? Hoe ontwerp je een business model waar klanten echt op zitten te wachten? En hoe test je je business model in de markt? Patrick van der Pijl was een van de pre-readers van het boek en droeg praktijkcases aan vanuit de internationale praktijk van Business Models Inc.

VPDCanvas

Meer informatie